My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

hai... la budak..



Assalamualaikum

Entri kali ni agak beremosi sedikit sebab apa…yang menjadi mangsanya aku. Gambar dekat atas ada kena mengena iaitu hidup seorang budak tapi cerita ni takda kena mengena dengan budak kat atas.(apa banyak sangat perkataan budak ni)

Insiden ini (skema tak ayat aku) da berlaku beberapa hari. Hari ni baru aku tergerak nak cerita dekat korang. Ada tak yang baca ni?? Angkat tangan dan garu ketiak anda. Haha gurau-gurau. Macam biasa mak aku balik dari sekolah aku akan sambut . Kira aku ni kononnya nak jadi anak mithali la. Mak balik dari sekolah?? Sila tolong jangan loading ye. Aku tau mesti ada yang mamai-mamai baca entri aku ni. Dok bangun dari tido terus online. Ye dak?? Kalau da balik dari sekolah cikgu la namanya tu.


Ehhh melalut pulak ko ye. Hehe Back . Mak aku bukak je pintu kereta terus serbu aku. “Banyak nya ko salah tanda paper budak?”. Apakah?? Aku pun redha jela kene mara. Maybe sebab tym tengah tanda kertas tu otak aku ada dekat KL mungkin. KL?? Macam takde kena mengena je. Haha
Malam tu pulak mak aku hulur kertas budak tu. Haiiii aku pun belek-belek kertas tu. Budak ni memang nak kene. Da tentera kat situ aku pangkah . Da tentu-tentu ko tak buat  la kan and tym bincang soalan ko tulis. Memang nak kena penampar jepun budak ni dengan aku.


Aku tengok nama. Sedap nama ko…. ala-ala strawberry. Tengok tahun pulak. What the…. Baru darjah 2 kott da pandai membongak ye. Kalau darjah 5 ke 6 ke aku boleh terima la. Ini baru darjah 2.  Darjah 2. Aku memang panas la kan. Disebabkan dia tak pasal-pasal aku kena marah. Apa nak jadi dengan budak sekarang ni. Salah sapa budak-budak boleh jadi macam tu. Adakah mak bapak yang kurang memberi perhatian. Ataupun guru-guru yang tidak memberi pendedahan tentang agama. Ataupun da memang semulajadi?? Haha. Tak pernah pulak aku dengar budak dilahirkan untuk menipu.

So sesiapa yang ada adik kecik tu tengok-tengok la diorang. Dari menipu lama-lama mencuri pulak. Lagi la susah. Mintak-mintak dijauhkan.  Macam-macam.





3 comments:

Scya Lollita said...

hmm cik scya pernah jd guru gnti mse cti sem 1 dlu .

pernah kena gak .
saboo je laaa

sugar2 kapas strawberry said...

hahaha.daring btl bdk2 skrg!

ieyza afieyna said...

ish. budak tue aku cepok kang.. ~~ hee