My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

hilangkan parut di muka

Assalamualaikum

Pagi ni aku nak kasi tips terbaik dari ladang yang budak planters kat u aku pun tercarik-carik. Bende ni aku da  test sendiri dekat muka aku. Walaupun agak lambat untuk menghilangkan parut jerawat tapi cara ni memang berkesan.
Bahan yang digunakan:

Asam jawa. *selalunya aku kebas mak aku punya je kat dapur tu.Aku harap korang tau asam jawa tu bentuk di camna.
Ayaq / dalam bahasa KyL air yang secukupnya.



i. Sila ambil dulu asam jawa mengikut keperluan. Kalau parut kau kecil, ambil secubit dua jer mungkin dah mencukupi.

ii. Kemudian, campurkan asam jawa tadi dengan air dan ramaskannya. Kuantiti air tu sikit jer. Jangan sampai ia terlalu cair, ok.

iii. Lepas tu, kau sapukan campuran tadi ke kawasan parut di muka kau. Biarkan ia sampai kering.

iv. Sebaik-baiknya kau buat pada waktu malam sebelum masuk tidur. Jadi, ada lebih masa campuran tersebut serap ke muka au. Esok pagi barulah  basuh.

v. Amalkan cara nie selalu sampailah kau berpuas hati dengan hasilnya..


3 comments:

za petrelli said...

thanx. nak amalkan la

Izz said...

@Za petrelli:silakan.

sugar2 kapas strawberry said...

huhu..mula2 je rajin..lama2..malas..hehehe

pakaila bio oil..miahahhha