My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

mencarut




eyh eyh ngan men tuduh.Bkn aku yg mencarut!Aku nak cite pasal mencarut,dicarut,tercarut dan mencarut-carut.
Beberapa hari yang lepas sedang aku membasuh pinggan mangkuk di dapo,adela sorang due budak kecik lalu blakang uma aku dok kayuh-kayuh beskal sampai peloh peloh.

Then kawan die dok tinggalkan dy.Si yg kene tinggalkan niyp pon menjerit+mencarut kt kawan dy tuh.
Aku pon agk terperanjatla.Bkn sbb tak biase denga orang mencarut tapi masalah nyew budak tuh kecik lagi kowt.Daja 1 ke tah 2 tah!Klo adk aku tuh mau aku cili teros!!

Kadang-kadang aku pelik gak.Nape orang suke mencarut ek??Bkn ke bende tu mengundang bahana+bahaye.

Situasi 1

Suami isteri bergadoh di hadapan anak-anak.Lalu mengeluarkan perkataan -perkataan yang keji dan mendatangkan kepelikan kepada anak sbb anak dy tak pena denga sblum niyp.Haha..Tak ke nanti anak-anak dy practice2 ngan adek bradik dy??

Situasi 2

Bila da anak-anak practice sesama adek bradik,dyorang pon mule la test power kat skola pulak.
Maka penyebaran berlaku disitu.

Situasi 3

Penyebaran semakin berleluasa di sekolah lalu membawa tabiat keseronokan mencarut ke rumah.


Nampak bukan??Situasi ini akan berulang-ulang kan??

Lagi satu aku tak suke bace blog yang meluahkan perasaan.Meluahkan perasaan tuh aku rase okla sbb kadang-kadang kite tataw kat sape kita patut mengadu tapi yang aku tak sukenyew dari awal cite sampai la habis dok mencarut siap tunjuk pic dy mencarut.
perlukah??

p/s:
Berzikir memuji nama ALLAH bukankah lagi baik.Lagi bnyk pahala kowt.



7 comments:

mira said...

btol2 .
bdak2 zaman skang nie mmg suke mencarut ouh .
yg kecik2 pun da pandai mencarut daa .
kdg2 kn , mira dgr bdak2 nie ckp , dlm setiap ayt yg diowg ckp tuh mesti ade jea kta2 kesat yg kuar .
hish . ape laa na jdi ngan diowg nie :)

Anonymous said...

kalo leyh, jgn kite gaduh n kuar ayat2 kesat dpn bdak kecik.. dowg tu cpt blajar tuuu...

Iznie said...

betul2...

sama la macam orang yg melatah...kadang selalu kuar benda yg tak elok..

better dye tuka latah yg tak elok tue dgn yg lebih baik...
cntohnye bila barang jatuh, just say, allahuakbar...not *&^$%% tue... :)

so, budak2 pun tak takkan terpengaruh ryte?? :)

lieya orange M.I. said...

...best ke luah2 sambil mencarut...adoi..

=)

izzatiRosli said...

MiRaHaNNa;tulaa.xde sape nk tego dyorg.kt nk tego anak orang.

Maisyara Pot! Pot!;bdk skang niyp cpt jep tgkap.

Iznie;orang melatah g trok.xley nk watpe da.

lieya orange M.I. ;ntahlaa..skewt2 sudah la..haha.

Amirah Rashid said...

kalau adik mira mencarut,
mira slalu ckp
"kau ckp ape? ckp lg skali! angah xdgr!"
tros dye diam
haha :D

izzatiRosli said...

amirah rashid;haha sorg akk yg tegas.
bgus cam2 so xdela dy slalu ckp.
nk ckp mesty pk angah dy.=)