My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

mulut orang

Assalamualaikum.

Dari kecik orang dok tanye mak kite,
Anak kau sekolah mane Jenah??
Mak kite pun cakap la "sekolah biase je Minah"

Bila dah darjah Enam,
Makcik Eton sebelah rumah tanye,
Anak kau tak apply mane mane sekolah asrama ke??
"Tak. Dia nak duduk bawah ketiak maknya lagi agknye.Hihi"
Mak kite ketawa sopan sebab kite ade depan dia.
Kang kite terasa pulak kalau dia cakap lebih lebih.

Bila kite dah besar sikit,
Makngah kite tanye,
"Kau dapat berapa kak PMR??"
Kite pun jawab "biase biase je makngah.
Kite bagi A kite kat orang lain."

Bila kita dah habis SPM,
Semua kawan kawan abah kite tanye "anak kau  dapat mane Jenal??"
Abah kita pun jawab.
"Ntahla dia. Kejap nak situ. Kejap nk sane pulak". (Anak dia pandai dapat la offer banyak)

Bila dah grad,
Wan kite pulak dok tanye bila nak ade boyprengggg.
Kite rimas wan asyik tanye soalan yang sama macam makan maggi tetiap hari
Sebulan lepas tu kite pun jumpe jodoh kite.
Kite suke dia. Dia pun suke kite.
Gatal kite ni. Haha

Wan kite tanye lagi bile nak langsung??
Aishhhhh... Wan pulak excitedddddd!
Saborrr wan duit tak cukup.
Makan pun cukup untuk diri sendiri. Camno nak sharing??

Setahun berlalu kite pun kawen.
kepak kebummmm kepakkk kebummmm...
Jadi pengantin mesti la best.
Dunia ini bagai aku yang punya!


Bila dah kawen, Mak minah pulak tanye.
Dalam hati kite "eyh ingat lagi Mak Minah ni kat kite". Haha
Rumah ni dah lame sunyi. Skali skala nak jugak dengar suara budak.
Satu satu kau tanye eyh Mak Minah.
Dari aku kecik sampai la ke besar
Kadang kadang aku rase rimas dengan kau.
Tapi apa kan daya. Aku hanya mampu tersengih.


Situasi ni akan terus berulang sampai la terjadi dekat anak kita. Biasalah manusia. Jaga tepi kain orang ni ada baik dan buruknya. So conclusion nya tepuk dada pikirlah sendiri.Assalamualaikum.


4 comments:

Epal merah said...

kadang serabut giler dgn soalan2 cmni.kng dh dpt anak, tnye lg bile nk dpt no.2..geram..

izzatiRosli said...

Chikova_Airashii: yes betul tu! sokong u.

Just Mini Love said...

tau xpe.. berlaku kat mane2 pun bnde cmnie ..

cik jannah said...

kita takkan dapat puaskan hati orang kan? heee