My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

better alone :)

Assalamualaikum readers

Entri kali ni bukannya entri putus cinta ke one is better than two ke or duduk sorang sorang merenung nasib.
This entri is actually about friends but not tentang friends sangat la. 

Selalunya kalau korang pergi shopping korang akan ajak siapa?? Friends?? Of course kan sebab diorang je yang lebih memahami korang. Kalau ajak ma n pa,  diorang akan hulur duit then tunggu dekat luar . berdua duaan diluar sambil memerhati anak anak mereka membeli belah . Konon bahagia anak da boleh independent  * aku la tuhh. 


Kalau ajak kawan... Mostly perempuan akan ajak the girls kaum sepapat untuk berjoli joli whereas yang lelaki akan ajak yang perempuan. Konon malu keluar dengan lelaki. Tak paham aku. Haha Pernah tak korang mempunyai kawan yang dia mempunyai masalah confius yang melampau. Seems like "kita tak tau nak pilih yang mana satu." It's ok , I can help u.
Me?? For sure ada. Aku still berkawan dengan orang macam tu. Contoh dia nak beli beg but dia taktau nak pilih yang mana satu so dia ambil keputusan tanya 7 of us. Itu adalah salah satu cara yang sangat mujarab. Daripada dia membazir duit beli dua dua better dia tanye sorang sorang. After half an hour dia da get confius sorang sorang , dia bersuara, "Tolong pilih kan boleh? theeeeee" 


or This


 Last last dia tak pilih dua dua dan bla dari kedai tu. Ok! Aku memang menyirap dengan perangai orang camtu.

Then shopping baju. Buat apakah kau berjam jam dalam fitting room tu? Kau  cantumkan balik ke mirror mirror dalam tu wahai kawan. 10 minit aku boleh terima. Lebih, lantak pi la kat hang. Memang kena tinggai la dengan aku an.

Kadang kadang aku lagi suka shopping sorang sorang. Sebab kalau shopping lebih dari sorang memang take time. Then menyesal "kenapa aku ajak dia shopping ". Lagipun shopping sorang sorang kita bebas nak pergi mana je pun. Ni kalau boleh satu kedai  nak sumbat semua orang. Yang truly belinya hanya sorang je. Kalau aku jadi salesgirl kat situ memang aku akan ngumpat belakang. Haha. 

Shoping sorang-sorang baru cool ! (Izzatirosli,2011)

Kalau nak jimat masa sangat shopping la online :)



8 comments:

Fatin Ramlan said...

tue sebab aku lebih suka shopping sorang2..masa tue lah nafsu shopping aku memuncak.. HAHA ! kalo kuar ngan mmbr.. biar dorang je shopping.. ==''

izzatiRosli said...

betul betul. kalau keluar dengan membe aku prefer lepak kott

Cik tikah said...

cik tikah pun menyerap kalau teman org g shopping then last2 dia tak beli TAPI cik tikah macam tuh. hahaha...

Just Mini Love said...

shopping sorg2 ke ? jum ieyza teman.. hee

Marliyana Mk said...

ha ahh..shopping sorang2 baru feel :)

huhuhu.. so cool!

Nur Izzati said...

Assalamualaikum and hai dear! Please do click to this link http://ezyezatie.blogspot.com/2011/11/tag-xd.html coz you have been tagged! =) thanks! and I love online shopping! =)

Noor Wahidah Mahat said...

i pun suka shopping sorang2.. hehe..

btw.. salam kenal..

btw.. salam kenal..

JOM JOIN CONTEST KAT BLOG MADAM : CONTEST : Get The LOOK With MADAMMONDOQ

Iznie said...

awak...da lukis doodle utk awak.... :)


harap suka....