My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

dinanti


Assalamualaikum and evening dear readers.

Mesti semua tak sabar-sabar nak tunggu besok kan. Puasanya tak seberapa pun kan. Haha Time nak buka tu je lebih-lebih. sebab dapat melantak macam-macam makanan. Makanan yang pelik pelik mesti korang jumpa nanti. Nafsu makan membuak-buak namanya tuhhhh.

Di kesempatan ini juga , saya , ingin mengucapkan Selamat menyambut Ramadhan Al- Mubarak yang bakal tiba tidak sampai beberapa jam pun lagi.




Ada orang kata. “Hari ni kene makan puas-puas ni. Besok dah tak boleh makan.” Patut ke cakap macam tu??
 Tak patut. Orang yang tak menghayati ramadhan je akan  cakap macam tu. Sepatutnya kita happy sebab bukan tiap-tiap hari kita puasa kan?? Yang aku paling confius bila ada orang tua-tua kena tangkap sebab tak puasa. Hadoyaaiii. Budak 5 tahun pun puasa full. Alasan paling familiar. Gastrik! teruk teruk.

“Takpa hari ni boleh lagi. Besok je dah tak boleh mengumpat. Ustaz cakap selalunya orang akan mengumpat benda yang betul.” Kadang-kadang dengan mak kita pun kita jadi kan mengumpat. Biar jelah orang tu nak macam mana un. Nak pakai ape pun. Kalau kita tegur dia takpa. Ini mengumpat je tak tentu arah. 

So dalam bulan yang mulia ni marilah kita memperbanyakkan amal ibadat kita. Pesanan ni pun utk diri aku jugak. ngeeee

No comments: