My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

banner

Salam.
Hari nie aku nk ajar korang cmne nk wat banner yg ala2 superb punye.Yang hot meletop-letop punye.
Haha.Sebenarnye fieyda yang suruh tolong ajarkan cmne nak wat banner yg slalu ade kat header aku.begini carenya:



Bukak la ape jenis photoshop pon yang korang ade. Tapi aku tak sure la same function ke tak. Sape yg takde tu jgn risau. Tak yah nak kuar an duit banyak-banyak. Boley didownload. Aku punye pon tak ori.
Haha. Okey-okey. Sambung balik. Click File>New






 After korang klik tu maka akan terkeluar la seperti ini. Tak kisahla korang nak buat width n height nya
berapa. Tak kesah! Ikott sesuka hati korang. Yang important kat sini korang letak backgroundtransparent. Kalo tak t tak bape nak jadi.









Then, skali lagi tekan File>Open









Gambar disebelah telah menjadi pilihan hatiku. Haha. Suke hati la korang nak pilih gamba apa.
Bila da bukak carik Quick selection tool(w). Select la gamba yang korang nak.








Ok! Nampak an gamba yang aku da crop?? Nak adjust gamba click move tool.




Kalo crop korang tak berapa sempurna boley la click eraser tool. Nak adjust brush pon boley so takdela terkedek-kedek korang nak padam. Hehe





Kalo nak letak text click huruf T kat tepi tu. Kalo taknak, abaikan. Bila da puas hati sile-sile la rajinkan tangan @jari mengsavekan as web design.

No comments: