My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

aku dan cita-citaku II

Salam.
Hari ney baru aku da mase nak sambung balik cerita  aku dan cita-citaku I.

Naik form 4. Da takde da cikgu nak tanye-tanye lagi nama ape duduk mane cita-cita ape. Cikgu pon da nek muak nak tanya soalan tuh. Buang mase dy je. Suatu hari, cikgu praktikal masuk class aku. Class aku an fames. Fames dengan masalah pelaja.

Aku pusingkan badan kebelakang mencari ketua. Tengok-tengok dy da lesap ikot pintu belakang. Ceyh kurang aja. Aku la kene ney.

Aku:Assalamualaikum dan selamat sejahtera cikgu.
Pelajar:(mengikut ape yang aku buat.)

Budak laki mula ar nampak cikgu pmpuan cantik sket ulat bulu dyorg da naek. Itulah budak laki class aku.

Cikgu:Kita nak watpe eyh ary ney??

Aitt cikgu plak tanya pelajar nak watpe.Maen nyorok-nyorok boley tak cikgu?? heee

cikgu:Takpela kita berkenalan la senang.(ney cikgu baru kuar maktab. Konfem punya sbb dy tak pandai nk handle pelajar lagi)

Pelajar:ala cikgu takpaya la. Buang masa je.
cikgu:ok! yang duduk ujung tu, name??

Aku da mula mengeluh da. Tibe turn aku nampaknye.

cikgu:awak??
Syafiqah:Syafiqah'Izzati. Lahir kat Pahang. Cita-cita Pensyarah.(Senanye aku teringin nak ckp interior designer tapi dsbbkan an aku tkot kn gelak korbankan jela cita-cita aku tu)


Asyik berubah je an cita-cita aku??
Bile tym nak isi borang upu aku pon isi la interior designer as first choice aku. Ttbe abah aku cakap camni.
"Ko minat an pereka dalaman ney.Susah nak carik keje nanti". aku tengok Eric Leong tu kaye je. Senang je dapat keje. Tak lame patu aku pikir balik ape abah aku cakap. Mungkin ade betulnye.
Sekarang bile orang tanye aku nak keje ape nanti, aku juz jawab "aku tak kesah keje pape asalkan halal and gaji ribu raban".Ok tak??

Itula serba serbi pasal cita-cita aku. Korang camne plak??







No comments: