My photo
Hye peeps !!panggil aku zati je.Aku seorang budak yang berumur 20 tahun. Masih budak- budak lagi. Aku seorang budak Dip. In Banking Uitm yang bakal nak masuk sem 6 tak lama lagi.

5 tempat cari jodoh


1)     Shopping complex.
Lelaki:
Tempat strategik tempat groceries. Si  perempuan sedang membelek-belek barang apa yang hendak dibeli untuk dimasak. Tiba-tiba datang Si lelaki bertanya pandangan Si perempuan tentang barang yang ingin dibelinya padahal tak kenal pon. Haha. Da berceloteh panjang leba Si lelaki mintak num telefon kononya nak belaja memasak. Maklumlah duduk sorang. Nak jimat duit katakan.

 Perempuan:Pantang Nampak laki handsome, apa lagi buat-buat la purse jatuh.  Hoho purse?? Kene ragut habes!! Bila Si lelaki Nampak takkan nak buat bodoh je kan?? Tatau la kott yang takda perasaan tuh. Haha Si lelaki pon amek lalu memulangkan kembali kepada Si Perempuan yang membatukan diri sengaja suruh mamat tu amekkan.


2)     Masjid.
Haha. Tempat nie nak carik jodoh yang baik-baik je. Kalau yang lelaki nak yang solehah, pakai tudung. Perempuan pulak nak lelaki yang jadi imam tu. Kalau imam masjid tu muda lagi la. Kalau yang tua pon kau nak tatau la nak cakap an.

3)    Pasar
Mesti korang tertanya-tanya an?? Kat pasa pon nak carik jodoh ke?? Ishhhh korang nie. Ade!! Jangan cakap aku eyh. Lepuk kang!  Orang yang carik jodoh kat pasa nie selalu perempuan kott. Sebab kalau laki, diorang da biasa tengok perempuan pergi pasar.  Jarang laki nak pegi pasar.Betul tak?? Kalau laki muda g pasar mesti  perempuan cakap camni “da la muda. Rajin g pasa plak tu. Kalau jadi suami aku senang hidup aku. Takyah aku nak g pasar selalu.” Haha kantoi sudah. Lalalala

4)      Hospital
Konon-konon suatu hari korang sakit. Pergilah hospital. Duduk kat wad da tentu dokter yang check. Selalunya la.Dapat pulak dokter Handsome/ lawo . Apa lagi usha la. Haha

5)      Dalam bas
Katakan korang perempuan, naik je bas tengok tempat full la pulak. Nak taknak terpaksa la berdiri. Tiba-tiba ade sorang lelaki bangun. Korang ingat dia nak turun. Alek-alek “awak duduk la.” Haiiisssshhhh tersipu-sipu malu la si perempuan nak duduk kan. Kan3??

10 comments:

eyes143.. said...

slalu dpt kt 5 tmpt neh tp nnt anin msti jd malu miau2. huh.

amie said...

kat pasar,,
cehhh..
hahhahahaha

ShueQry said...

saya pernah buat yang nombor satu..bukan untuk mencari jodoh, tapi untuk belajar melawan rasa malu berdepan awek yang kita langsung tak kenal.

KimiCnoL said...

kat tandas boleh jumpe jodoh x?hehe
JOM BACE ENTRY BARU
"1.Blogger Kene Rajin Menulis??"

Izz said...

ShueQry:Hehe. tu takpe kott

KimiCnoL:pena try ke?? Haha

♥CIK SHA♥ said...

ade lagi..kat seolah..kat opis..kat kolej..kat epot..kat stesen bas..eh??banyaknye..hehehe..

Izz said...

Cik Sha: Hehe. post yang nie tempat yg fames jep.

Syariniey Amran said...

salamm
nice entry
lucu
hiihihihi

mint DSLR gak eh,
sama cam akak.hihi
izz nk DSLR ape??

pena said...

kat hospital 2 best! haha..

Izz said...

pena:haha ade pnglaman eyh??